Konferencja Naukowa ”Możliwości i ograniczenia stosowania nowoczesnych technologii w terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży”

„Możliwości i ograniczenia stosowania nowoczesnych technologii w terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży” – taki jest temat Konferencji Naukowej organizowanej wspólnie przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Tarnowie, Stowarzyszenie Medycyna Polska oraz CenterMed.

Niezwykle aktualna tematyka zainteresuje nie tylko bezpośrednich adresatów, czyli osoby zajmujące się terapią (logopedów, psychologów, terapeutów, pedagogów specjalnych), czy wychowaniem i edukacją (nauczycieli, wychowawców, pedagogów, dyrektorów szkół) ale także rodziców. Jak bowiem wprowadzać dziecko w cyfrowy świat? Jak nauczyć go świadomego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii? Jak rozpoznać niebezpieczne symptomy zbliżającego się uzależnienia od smartfona, gier komputerowych, czy internetu? Organizatorzy postarają się na te, i inne pytania odpowiedzieć.

Głównym tematem spotkania będzie próba zbadania wpływu, jaki technologie i narzędzia cyfrowe wywierają na najmłodsze pokolenie. Wpływu, ale i wykorzystania wspomnianych narzędzi w terapii, edukacji oraz rozrywce. Organizatorzy zaprosili wielu specjalistów zajmujących się tym tematem.

Ukażą oni negatywne skutki zbyt wczesnego wprowadzenia zaawansowanych technologii do procesu terapii i edukacji, przedstawią realne zagrożenia związane z uzależnieniem od nowych mediów, a także podzielą się nowatorskimi rozwiązaniami stosowanymi współcześnie zarówno w terapii (m.in. autyzmu) oraz edukacji szkolnej młodzieży. Podjęta tematyka pozwoli wyznaczyć granice pomiędzy tym, co korzystne i tym, co negatywne w stosowaniu nowych rozwiązań technologicznychmówi dr Magdalena Peterek z CenterMedu.

Niezwykle ciekawie zapowiada się wykład prof. dr hab. Agnieszki Ogonowskiej, która opowie o uzależnieniach medialnych, czyli nadużywaniu internetu, telewizji, gier sieciowych, telefonu. Obserwowane coraz częściej uzależnienia są bardzo poważnym wyzwaniem dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnychdodaje Piotr Kopa, rzecznik prasowy PWSZ. – Warto pamiętać, że od smartfonów, telewizji, czy gier uzależnieni są coraz częściej także dorośli.

Konferencja odbędzie się w czwartek, 17 listopada 2016 r. w Auli Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie. Udział jest bezpłatny, prosimy o wcześniejszą rejestrację na e-mail: uceu@pwsztar.edu.pl lub pod numerem telefonu 14 631 65 68 do 15 listopada 2016 r.

Plakat Konferencji (PDF)

PROGRAM

9.00 – 9.30 – Rejestracja
9.30 – 9.45 – Otwarcie konferencji
9.45 – 10.30 – prof. UP dr hab. Agnieszka Ogonowska – „Uzależnienia od
nowoczesnych technologii.”
10.30 – 11.15 – prof. UP dr hab. Marta Korendo „Zagrożenia wynikające ze
stosowania wysokich technologii w terapii i edukacji.”
11.15 – 11.30 – Dyskusja
11.30 – 12.00 – Przerwa kawowa, poczęstunek
11.45 – 12.30 – dr Joanna Kossewska (UP) – „Roboty humanoidalne w terapii
dzieci z ASD – propozycje praktycznych zastosowań.”
12.30 – 13.00 – dr Magdalena Peterek (CenterMed) „Gdy umiejętność czytania
stanowi bodziec do mówienia – podejście analogiczne w terapii autyzmu.”
13.00 – 13.15 – Dyskusja
13.15 – 13.35 – dr hab. Edyta Barnaś – „Aplikacje medyczne w profilaktyce chorób
cywilizacyjnych.”
13.35 – 14.05 – Dorota Uchwat-Zaród, nauczycielka języka angielskiego w III Liceum Ogólnokształcącym w Tarnowie oraz członek grupy „Superbelfrzy RP” – „Potencjał nowych technologii w edukacji w oparciu o doświadczania z iPadową klasą w III LO w Tarnowie.”
14.05 – 14.20 – Podsumowanie konferencji