Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych, I nabór
Projekt ma charakter pilotażowy, realizowany pozakonkursowo w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym. Celem projektu jest przetestowanie sześciomiesięcznego modelu praktyk zawodowych w państwowych wyższych szkołach zawodowych.
Dnia 8 września br. (piątek) Dział Pomocy Materialnej będzie przyjmował Studentów-Praktykantów do godz. 18:00.
Zasady wypełnienia wniosków o zwrot kosztów:
Wnioski o zwrot kosztów prosimy uzupełniać komputerowo (wersja edytowalna)! Wszystkie dokumenty wymagane w projekcie dostępne są poniżej w wersji edytowalnej. Na dokumentach prosimy o wpisywanie adresu zameldowania, który podali Państwo w umowie.
Zwrot kosztów następuje „z dołu”, tzn. jeżeli chcemy uzyskać zwrot kosztu najmu za miesiąc lipiec, należy to uwzględnić dopiero we wniosku składanym po zakończeniu tego miesiąca, czyli w sierpniu. We wniosku należy podać okres za jaki starają się Państwo o zwrot kosztów najmu lub biletu miesięcznego w rubryce „Wykaz poniesionych kosztów”.
Aby uzyskać zwrot kosztów najmu mieszkania (pokoju) należy dołączyć do wniosku o zwrot kosztów następujące dokumenty;
- ksero umowy najmu lokalu mieszkalnego (oryginał do wglądu);
- wyliczenie zwrotu za koszt najmu;
- dowód przelewu na konto wynajmującego;
- ksero listy obecności praktykanta na praktyce (karta pracy praktykanta na pilotażowej praktyce zawodowej) za okres, za który student ubiega się o zwrot kosztów.
Sposób wyliczenia zwrotu kosztu najmu – przykład:
- okres, za który student ubiega się o zwrot kosztów najmu to od 1 lipca do 31 lipca;
- w umowie najmu mieszkania (pokoju) opłata za najem wynosi 310 zł miesięcznie;
- liczba dni w miesiącu lipcu: 31 dni;
- student w podanym okresie odbył 20 dni na praktyki (wg listy obecności);
- 310 zł : 31 dni = 10 zł/dzień;
- 20 dni praktyki x 10 zł = 200 zł;
- czyli kwota podlegająca zwrotowi to 200 zł.
Ważne: Może się zdarzyć, iż w umowie najmu lokalu mieszkalnego jako najemcy są wymienione dwie osoby (lub więcej osób) i podana jest kwota najmu dla dwóch osób (lub więcej). Należy w takiej sytuacji we wniosku o zwrot kosztów dodatkowych w rubryce „Krótkie uzasadnienie dodatkowych kosztów poniesionych podczas odbywania praktyki” szczegółowo uzasadnić, dlaczego ubiegają się Państwo o zwrot kwoty innej niż kwota podana w umowie najmu, np.;
- w umowie najmu widnieją dwie osoby jako najemcy;
- kwota najmu w umowie to 700 zł na dwie osoby miesięcznie, czyli 350 zł / osobę;
- we wniosku wnioskujemy o zwrot 350 zł;
- w rubryce „Krótkie uzasadnienie……” wpisujemy szczegółowo na jakiej podstawie wyliczyliśmy kwotę 350 zł.
Należy także zwrócić uwagę na to, aby w potwierdzeniach wykonania przelewu jako ODBIORCA widniało imię i nazwisko (lub nazwa) wynajmującego, który jest wymieniony w umowie najmu lokalu mieszkalnego. Aby nie powielać dopinania do wniosków kopii umowy najmu (do 1-go składanego wniosku należy kopię umowy najmu dopiąć – oryginał do wglądu), należy w poleceniu przelewu w rubryce „tytuł operacji” wpisać: opłata za najem za miesiąc ……….. zgodnie z umową numer ….. lub opłata za najem za miesiąc ….. zgodnie z umową najmu zawartą dnia …… . Natomiast we wniosku o zwrot kosztów, w rubryce „Wykaz poniesionych kosztów…” wymieniając koszt najmu mieszkania (pokoju), należy obok wpisać: „umowa najmu dołączona do wniosku nr … (podać nr wniosku, do którego dołączono kopię umowy najmu)”.
Przypominamy, że zwrot kosztu najmu będzie zwracany tylko w uzasadnionych przypadkach, każdy przypadek należy uzasadnić we wniosku o zwrot kosztów.
Aby uzyskać zwrot za bilet miesięczny należy dołączyć do wniosku następujące dokumenty:
- fakturę za bilet miesięczny wystawioną na imię i nazwisko studenta-praktykanta lub bilet imienny;
- wyliczenie zwrotu za zakup biletu miesięcznego;
- ksero listy obecności praktykanta na praktyce (karta pracy praktykanta na pilotażowej praktyce zawodowej) za okres, za który student ubiega się o zwrot kosztów.
Sposób wyliczenia zwrotu za bilet miesięczny – przykład:
- okres obowiązywania biletu miesięcznego: od 1 lipca do 31 lipca br.;
- liczba dni kalendarzowych w okresie obowiązywania biletu: 31 dni;
- cena biletu: 31 zł;
- student w okresie ważności biletu odbył 20 dni praktyki (wg listy obecności);
- 31 zł : 31 dni = 1 zł;
- 20 dni praktyki x 1 zł = 20 zł;
- kwota podlegająca zwrotowi to 20 zł.
Jeżeli student-praktykant dojeżdża na miejsce odbywania praktyki własnym środkiem transportu, by rozliczyć się w ramach zwrotu dodatkowych kosztów musi dołączyć do wniosku następujące dokumenty:
- zaświadczenie przewoźnika o cenie biletu miesięcznego (wzór zaświadczenia w wersji edytowalnej, w razie potrzeby można modyfikować);
- oświadczenie o dojeździe na miejsce odbywania praktyki własnym środkiem transportu (wzór);
- wyliczenie zwrotu za bilet miesięczny (SPOSÓB WYLICZENIA PODANY WYŻEJ);
- ksero listy obecności praktykanta na praktyce (karta pracy praktykanta na pilotażowej praktyce zawodowej) za okres, za który student ubiega się o zwrot kosztów.
Zmiany do „Zasad zwrotu kosztów w ramach Programu PZ”:
1. Zmiana pierwsza dotyczy punktu 3e (zwrot kosztów za dojazdy do miejsca odbywania praktyki); po uzgodnieniach z MNiSW kwalifikowany będzie zwrot kosztów dojazdu do miejsca odbywania praktyki także wtedy, kiedy realizacja praktyki odbywa się w miejscu stałego zamieszkania (na tych samych zasadach co wcześniej ustalono w Zasadach zwrotu kosztów); np. w obrębie miasta Tarnowa zwrot za bilety MPK.
2. Zmiana druga dotyczy punktu 6 (do każdego złożonego Wniosku o zwrot kosztów należy dołączyć oryginały dokumentów poświadczjących ich faktyczne poniesienie – faktury, rachunki, paragony, bilety. Dokumenty powinny być połączone z Wnioskiem w sposób trwały – zszyte). Wszystkie dowody faktycznego poniesienia kosztu tj. rachunki, faktury, itp. powinny być wystawione na imię i nazwisko Studenta-Praktykanta, a nie jak wcześniej informowaliśmy – na uczelnię.
Uszczegółowienie punktu 3f – zwrot kosztów za zakwaterowanie będzie możliwy po przedstawieniu dowodów poniesienia tychże kosztów, w przypadku wynajmu mieszkania czy pokoju należy przedstawić umowę najmu.
Dokumenty do pobrania:
Regulamin pilotażowej praktyki zawodowej na kierunku studiów:
Załączniki do ww.regulaminów pilotażowej praktyki zawodowej:
- zał.nr 1 – Arkusz pilotażowej praktyki zawodowej, .doc, .pdf
- zał.nr 2 – Karta pracy praktykanta na pilotażowej praktyce zawodowej (Lista obecności studenta na praktyce), .doc, .pdf
- zał. nr 3 – Szczegółowy program pilotazowej praktyki zawodowej (wzór), .doc, .pdf
- zał. nr 4 – Szczegółowy harmonogram pilotażowej praktyki zawodowej, .doc, .pdf
- zał. nr 5 – Dziennik praktyki zawodowej, .doc, .pdf
- zał. nr 6 – Sprawozdanie praktykanta z pilotażowej praktyki zawodowej, .doc, .pdf
- zał. nr 7 – Protokół zaliczenia pilotażowe praktyki zawodowej, .doc, .pdf
- zał. nr 8 – Sposób wystawiania ocen podczas trwania i zaliczania pilotażowych praktyk zawodowych, .doc, .pdf
Zasady zwrotu kosztów w ramach Programu PZ (do pobrania):
- załącznik 1a / .pdf
- załącznik 1b / .pdf
- załącznik 2 / .pdf
Ww. załączniki – WYPEŁNIONE KOMPUTEROWO – (wnioski o zwrot kosztów wraz z podaniem numeru konta bankowego) należy składać w Biurze Karier, Projektów i Współpracy, budynek C, p. 300e w godz.8:00-16:00. W podane poniżej dni Biuro Karier będzie czynne dla Studentów do godz. 18:00:
- 21, 24 i 25 lipca,
- 23, 24 i 25 sierpnia,
- 22, 25 i 26 września,
- 23, 24 i 25 października,
- 22, 23 i 24 listopada,
- 20, 21 i 22 grudnia.
Regulamin wypłacania stypendiów (do pobrania):
- załącznik 1 / .pdf
- załącznik 2 / .pdf
- załącznik 3 / .pdf
- załącznik 4 / .pdf
Wypełnione załączniki do regulaminu wypłacania stypendiów należy składać w Dziale Pomocy Materialnej, budynek A, p. 030 w godz. 9:00-14:00 (od poniedziałku do piątku).
Wzory dokumentów:
Firmy zakwalifikowane do projektu:
Poniżej prezentujemy listę firm, które wezmą udział w projekcie „Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych”, I nabór . O miejscu swojej praktyki decydował student w porozumieniu z opiekunem praktyk z ramienia uczelni oraz w konsultacji z wybraną firmą oferującą miejsce na praktykę.
- Alctonnect Sp. z o.o.
- Beker Farby Przemysłowe Sp. z o.o.
- elPLC SP. z o.o.
- Grupa Azoty Automatyka Sp. z o.o.
- Grupa Azoty S.A.
- Grupa My Network Polska Sp. z o.o. (MN Labs)
- INSPE-PROJEKT
- ITC Bernard Łabno
- MGGP S.A.
- Zakłady Mechaniczne Tarnów S.A.
Dziękujemy wszystkim firmom, za wzięcie udziału w rekrutacji do projektu. Pragniemy poinformować, iż nasza uczelnia złożyła kolejną ofertę do II naboru programu praktyk zawodowych. W przypadku zatwierdzenia naszej oferty przez MNiSW będziemy uruchamiać drugą rekrutację; o szczegółach będziemy informować na bieżąco.
Koniec naboru Podmiotów / Pracodawców przyjmujących na praktyki zawodowe:
28 kwietnia 2017 r. zakończył się nabór Podmiotów / Pracodawców przyjmujących studentów na praktyki zawodowe w ramach pilotażowego projektu „Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych”.
Poniżej znajduje się lista firm, które zgłosiły chęć udziału w projekcie wraz z oferowaną liczbą miejsc na praktykę i ze wskazaniem studentów z określonych kierunków kształcenia:
- Alconnect Sp. o.o. (informatyka – 4 osoby)
- Becker Farby (inżynieria materiałowa – 3 os., elektrotechnika – 1 os.)
- CenterMed Sp. z o.o. (elektronika i telekomunikacja – 2 os., informatyka – 2 os.)
- Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. ( informatyka – 4 os.)
- elPLC Sp. z o.o. (Programista PLC – 2 os., Programista PC – 2 os., Elektryk – Automatyk 2 os., Konstruktor CAD – 2 os.)
- Gate-SoftWare Sp. z o.o. (informatyka, elektrotechnika, elektronika i telekomunikacja – 6 os.)
- Getso.pl Sp. z o.o. (informatyka – 1 os.)
- GO ERP Sp. z o.o. (informatyka – 2 os.)
- Grupa Azoty Automatyka Sp. z o.o. (elektrotechnika – 3 os.)
- Grupa Azoty S.A. (inżynieria materiałowa – 5 os.)
- Grupa My Network Polska Sp. z o. o. (MN Labs) (informatyka – 3 os.)
- INSPE-PROJEKT Sp. z o.o. (elektronika i telekomunikacja, informatyka – 1 os.)
- ITC Bernard Łabno (informatyka – 8 os.)
- Kamsoft S.A. (informatyka – 3 os.)
- MGGP S.A. (informatyka – 2 os.)
- NoGravity Sp. z o.o. (informatyka – 2 os.)
- Stowarzyszenie Medycyna Polska (elektronika i telekomunikacja – 2 os., informatyka – 2 os.)
- WEBimpuls Sp. z o.o. (informatyka – 2 os.)
- Zakłady Mechaniczne Tarnów S.A. (elektronika i telekomunikacja – 2 os., informatyka – 2 os., inżynieria materiałowa – 1 os.)
15 maja 2017 zostanie ogłoszona lista firm, w których studenci odbędą praktyki w ramach niniejszego projektu. O miejscu praktyki ostatecznie zdecyduje student w porozumieniu z Opiekunem praktyki z ramienia uczelni oraz firmą oferującą miejsce na praktykę. Każda propozycja firmy zostanie dokładnie przeanalizowana w kontekście jak najlepszego „dopasowania” kandydata na praktykę i jego możliwości do propozycji firmy.
Nabór Podmiotów / Pracodawców przyjmujących na praktyki zawodowe:
W dniach 30 marca 2017 – 28 kwietnia 2017 trwa NABÓR Podmiotów/Pracodawców, którzy zdecydują się na przyjęcie studentów z Instytutu Politechnicznego PWSZ w Tarnowie na półroczne, płatne praktyki zawodowe w ramach Programu praktyk zawodowych realizowanego w ww. projekcie pilotażowym. Zachęcamy do zapoznania się z Ogłoszeniem i Regulaminem naboru oraz do złożenia Formularza zgłoszeniowego. ZAPRASZAMY do współpracy i współrealizacji tego projektu.
Rekrutacja na Uczelnianych opiekunów praktyk zawodowych:
Trwa rekrutacja na Uczelnianych opiekunów praktyk zawodowych. Wszystkich nauczycieli akademickich oraz pracowników naukowo-technicznych zainteresowanych udziałem w pilotażowym projekcie – zapraszamy do zapoznania się z Ogłoszeniem, Regulaminem i do złożenia Formularza zgłoszeniowego. Zgłoszenia przyjmowane są w terminie od 30 marca 2017 do 28 kwietnia 2017.
Zapraszamy na rozmowy kwalifikacyjne:
I etap REKRUTACJI studentów do płatnego Programu Praktyk Zawodowych został zakończony.Terminy rozmów dla poszczególnych kierunków odbędą się:
- 31 marca 2017, godz. 9.00 – 11.30 dla studentów Inżynierii Materiałowej;
- 03 kwietnia 2017, godz. 8.30 – 14.00 dla studentów Informatyki;
- 03 kwietnia 2017, godz. 14.30 – 16.30 dla studentów Elektrotechniki;
- 04 kwietnia 2017, godz.8.30 – 10.30 dla studentów Elektroniki i Telekomunikacji.
O szczegółach poinformujemy mailowo i telefonicznie bezpośrednio zainteresowanych. Rozmowy zostaną przeprowadzone w budynku C, pok. 300 b.
Uwaga !
Rekrutacja do płatnego projektu praktyk zawodowych została przedłużona do 29.03.2017 r. (środa) do godz. 16:00. Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem. Kwestionariusz zgłoszeniowy należy złożyć w Biurze Karier, Projektów i Współpracy w bud. C p. 300e, w godz. od 8:00 do 16:00.
Szanowny Studencie,
zapraszamy Cię do wzięcia udziału w pilotażowym projekcie pt. „Program Praktyk Zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych” współfinansowanym ze środków Funduszy Unijnych. Celem tego projektu jest nabycie przez studenta nowych lub pogłębienie już posiadanych umiejętności, wiedzy i zachowań niezbędnych podczas wykonywania zawodu w branży ściśle związanej z kierunkiem kształcenia oraz stworzenie przydatnej sieci kontaktów zawodowych.
Pilotażowy program praktyk to 6-miesięczna płatna praktyka zawodowa, stypendium dla każdego praktykanta w wysokości do 10 000 zł, a także wsparcie dla praktykanta ze strony opiekuna uczelni i firmy. Oferta skierowana jest do studentów trzeciego roku studiów wszystkich kierunków prowadzonych w Instytucie Politechnicznym w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie.
Rekrutacja dla studentów trwa od 15 do 24 marca 2017 roku. Chętnych do udziału w projekcie zapraszamy do zapoznania się z regulaminem rekrutacji uczestników i wypełnienia kwestionariusza. Wypełniony kwestionariusz należy złożyć osobiście w Biurze Karier, Projektów i Współpracy, budynek C, p. 300e (III piętro), w godz. 8:00-16:00 lub przesłać drogą elektroniczną na adres bkip@pwsztar.edu.pl. Rozmowa kwalifikacyjna (dla studentów, którzy zostali zakwalifikowani do projektu w I etapie) zostanie przeprowadzona w dniach 29-31 marca 2017 r.
Zaproponuj gdzie chciałbyś odbyć praktyki i nabyć nowe umiejętności zawodowe, nie zwlekaj, zapisz się już dzisiaj, liczba miejsc jest ograniczona!